• تاریخ انتشار : 1394/05/03 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 36
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

برگزاری اولین جلسه ی شورای عالی دیپلم پژوهشی با حضور معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه

در شورای عالی دیپلم پژوهشی گزارشی از برگزاری سه دوره دیپلم پژوهشی ارائه شد و پیشنهادات مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برای برگزاری هر چه بهتر این دوره مورد بررسی قرار گرفت.

گالری عکس اولین جلسه ی شورای دیپلم پژوهشی با حضور دکتر یونسیان، معاون پژوهشی دانشگاه و رئیس شورا، دکتر جلیلی، معاون آموزشی، دکتر پاسالار، سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، دکتر شمشیری، رئیس مرکز توسعه پژوهش دانشگاه، دکتر میرزازاده، مدیر EDC دانشگاه، دکتر نیما رضایی، قائم مقام مرکز تحقیقات نقص ایمنی کودکان، دکتر وفا رحیمی موقر، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات تروما، دکتر سحرناز نجات، دکتر نوری زاده، و همچنین  خانم محمدی، کارشناس مرکز پژوهش های علمی دانشجویان 31 تیرماه در معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد. این جلسه با اهدف زیر برگزار شد: - گزارش برگزاری سه دوره اول دیپلم پژوهشی - تصمیم گیری در خصوص واگذاری دیپلم پژوهشی از مرکز توسعه پژوهش به مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان - تعیین تکلیف وتعیین روند صدور مدارک دانش آموختگان دیپلم پژوهشی - پیشنهاد اصلاح آیین نامه جهت ایجاد سهمیه برای شرکت دانش آموختگان و دانشجویان سایر دانشگاهها - پیشنهاد امکان گذراندن واحد پایان نامه دیپلم پژوهشی به صورت مشترک با رشته اصلی تحصیلی دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای در ابتدای جلسه، دکتر نوری زاده، معاون مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، درباره ی تاریخچه تدوین و تصویب دیپلم پژوهشی صحبت کرد و گزارشی از روند برگزاری سه دوره ی دیپلم پژوهشی ارائه داد. سپس دکتر یونسیان از هر کدام از حاضران خواست تا پیشنهادات سازنده خود را درباره ی برگزاری بهتر این دوره ارائه دهند. دکتر میرزازاده با تاکید بر روند آسیب شناسی این دوره گفت: باید در این جلسات مشکلات و آسیب هایی که با ان روبرو بودیم را بررسی کنیم و با در نظر گرفتن راه حل های موجود، بهترین گزینه را از میان انها انتخاب کنیم. دکتر پاسالار گفت: از پیاده کردن این برنامه که می تواند دانشجو را از ترم دوم در مسیر خوب پژوهش و اموزش قرار دهد بسیار خرسندم، در اینجا جمع شدیم تا بتوانیم انگیزه ی دانشجویان را برای شرکت و پشتکار و همچنین اساتید را برای همکاری بیشتر با این برنامه بیشتر کنیم، در برنامه ی موفق MD-MPH برای شرکت دانشجو در این دوره نیاز به کرایتری های استعدادهای درخشان است که این معیارهای در برنامه ی دیپلم پژوهشی حذف شده است اما باید اتفاقی بیافتد که دانشجویان بدانند که شرکت در این دوره و داشتن مدرک این دوره نیزمانند دوره ی MD-MPH اعتبار بزرگی برای دانشجوست، مرکز پژوهش های علمی دانشجویان با وجود اینکه کارهای بسیاری انجام می دهد تمام هماهنگی های اداری و برگزاری کارگاهی این دوره را بر عهده داشته و با وجود کمبود برخی امکانات در مرکز از عهده دار بودن این مسئولیت در دوره ی بعدی هم استقبال می کند. سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان از معاونین اموزشی و پژوهشی دانشگاه خواست تا حمایت های مالی بیشتری برای جذب و همکاری با اساتید داشته باشند تا دانشجویان نیز انگیزه ی قویتری برای شرکت و ادامه کار در این برنامه داشته باشند. وی همچنان بیان داشت در مرحله ی ثبت نام دیپلم پژوهشی اخیر که با همکاری مرکز تحقیقات کانسر در حال برگزاری است  حدودا 80 متقاضی ، حتی از دانشگاه های دیگر داشتیم که این نشان می دهد این برنامه خوبیست و اگر برخی مشکلات ان حل شود مانند MD-MPH به یک دوره ی قوی تبدیل خواهد شد. دکتر سحرناز نجات  یکی از علل عدم موفقیت دوره دیپلم پژوهشی در دانشکده ی بهداشت و پرستاری را نداشتن حق شرکت در دوره برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا خواند و بیان کرد با توجه به عدم استقبال دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت از این برنامه، اگر این مقاطع بالاتر هم بتوانند شرکت کنند هم رقابت بیشتر حاصل می شود و هم احتمالا استقبال بهتری خواهیم داشت. دکتر نیما رضایی از عدم انگیزه ی کافی برخی از شرکت کنندگان به عنوان یکی از مشکلات دوره یاد کرد و از مسئولین خواست تا با منسجم کردن دوره، تدوین قوانین بهتر و اعتبار بخشیدن به مدرک دیپلم پژوهشی به شرکت کنندگان انگیزه ی بیشتری دهند. وی همچنان اجازه ورود دانشجویان سایر دانشگاه ها یا فارغ التحصیلان را به این دوره به عنوان یکی از راهکارهای حل این مسئله مطرح کرد و یاد اور شد شرکت در این دوره برای دانشجویان خارج از دانشگاه می تواند با دریافت هزینه باشد تا ارزش دوره برای دانشجویان دانشگاه ملموس تر گردد. دکتر وفا رحیمی موقر پیشنهاد نام جدید برای دوره به نام فلوشیب پژوهش و به جدا ساختن بخش تئوری دوره در مدت کوتاه و بخش پژوهش در بلند مدت تاکید کرد. دکتر نوری زاده ادغام و انتزاع دو دانشگاه تهران و ایران را یکی از علل عدم موفقیت مورد انتظار در دوره های قبل خواند و یادآور شد که حتی برنامه موفق و تثبیت شده ای مانند MD-MPH هم در دوره هایی که برگزار کرده است، ریزش 30 یا 40 درصدی داشته است. در برنامه دیپلم پژوهشی دانشجویان پیگیر بودند اما به دلیل اینکه متولی مشخصی نداشت دانشجویان سرخورده شدند و اساتید نیز به دلیل عدم حمایت مالی انگیزه کافی برای ادامه کار نداشتند. معاون مرکز پژوهش های علمی دانشجویان با کسب اجازه از سرپرست مرکز از دکتر یونسیان و جلیلی خواست تا یکسال به صورت پایلوت مرکز پژوهش های علمی دانشجویان به عنوان متولی عهده دار کامل برگزاری این دوره بپذیرند تا بتوانیم به صورت منسجم و منظم تر این برنامه را اجرا کنیم. در پایان جلسه، دوره یونسیان مطالب بیان شده را جمع بندی کرد و قرار شد با همفکری اعضای جلسه راهکارهایی برای حل مشکلات و ارتقاء دوره پیشنهاد شود و در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد. گزارش مفصل این جلسه در خبری متعاقبا ارائه می گردد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189735
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه