• تاریخ انتشار : 1399/11/06 - 12:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 218
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری اولین جلسه ی کمیته ثبت اختراع مرکز پژوهشهای علمی دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی تهران

نخستین جلسه کمیته ثبت اختراع دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی تهران، در تاریخ 30 دیماه 1399 برگزار شد.

نخستین جلسه کمیته ثبت اختراع دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی تهران، در تاریخ 30 دیماه 1399 برگزار شد.

در ابتدای جلسه، سرکارخانم دکتر آرزو راستی سرپرست مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان واحد پرستاری و مامایی و کمیته ثبت اختراع، نحوه شکل گیری کمیته را شرح دادند.

وی با اشاره به سوابق ارزشمند آقای سلمانی، دانشجوی ارشد روان پرستاری دانشکده وابراز خرسندی از انتخاب ایشان به‌عنوان دبیر کمیته ثبت اختراع، از حمایتهای بی دریغ سرکارخانم دکتر پاسالار، سرپرست محترم مرکز رشد استعدادهای درخشان و مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه، در راه اندازی کمیته قدر‌دانی کرد و از اعتماد ایشان در تفویض مسئولیت کمیته ثبت اختراع در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مرکز علمی پژوهش‌های دانشجویی قدردانی کرد.

وی افزود: با توجه به فراخوان همکاری تا کنون 45 نفر به عضویت این کمیته درآمده اند و ابراز امیدواری کرد که این کمیته بتواند؛ با مشارکت فعال دانشجویان در دستیابی به اهداف کمیته فعالیت شایسته ای داشته باشد.

دکتر راستی در ادامه، اهداف اولیه‌ی کمیته ثبت اختراع را فراهم کردن بستری جهت آموزش کلیه‌ی مراحل و فرآیندهای مرتبط با ثبت اختراع و پتنت و در مرحله ی بعد حمایت از ایده های دارای قابلیت تبدیل به استارت آپ های سلامت‌محور در مرکز رشد فناوری سلامت شعبه‌ی دانشکده و شورای محیطی ارتباط با صنعت و جامعه‌ی دانشکده برشمرد.

دکتر راستی در خصوص ساختار کمیته گفت: اعضای کمیته ثبت اختراع، بر مبنای گوگل فرم و رزومه های ارسالی انتخاب شدند و همچنین در بخش‌هایی که همپوشانی با اقدامات مرکز پژوهشها وجود داشت؛ جهت هماهنگی بهتر از معاونین مرکز به عنوان مسئول بخش متناظر در کمیته ثبت اختراع، استفاده شد.

در این جلسه بر مبنای رزومه های ارسالی،

خانم صنم حسین پور، دانشجوی کارشناسی پرستاری و معاون کارآفرینی و نوآوری مرکز پژوهش‌های دانشکده، به عنوان جانشین دبیر کمیته معرفی و در انتها بر لزوم کارگروهی و جانشین‌پروری تاکید شد.

گفتنی‌ است این کمیته، دارای 6 بخش می‌باشد که شرح وظایف آنها توسط دبیر کمیته تهیه و با نظارت سرپرست کمیته تایید شد.

این بخش ها عبارتند از:

بخش تولید محتوا و پوستر

بخش هماهنگی و برگزاری کارگاه ها

بخش روابط عمومی، IT و پشتیبانی

بخش برگزار کننده رویداد ها جشنواره ها

بخش مشاوره ایده و ثبت اختراع

بخش رابط ارتباط با صنعت و مرکز رشد    

فناوری سلامت شعبه ی دانشکده پرستاری ومامایی   

جهت مشاهده شرح وظایف کمیته‌ی ثبت اختراع اینجا کلیک کنید.

لینک برنامه راهبردی مرکز پژوهشها (شرح وظایف کمیته‌ی ثبت اختراع )

  • گروه خبری : انجمن
  • کد خبر : 169533
کلمات کلیدی
مریم حیدری
تهیه کننده:

مریم حیدری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه