دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
برگزاری کارگاه فتوداینامیک تراپی توسط انجمن علوم و فناوریهای نوین
انجمن علوم و فناوریهای نوین مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، کارگاه فتوداینامیک تراپی و نانوتکنولوژی را در مرکز رشد استعدادهای درخشان برگزار کرد.
انجمن علوم و فناوریهای نوین پزشکی که یکی از انجمن های فعال مرکز پژوهش ها می باشد، کارگاه فتوداینامیک تراپی و نانوتکنولوژی را با تدریس آقای محمد امینی ، به مدت 2 ساعت در سالن کنفرانس مرکز رشد استعدادهای درخشان برگزار کرد.عناوین مباحث تدریس شده در کارگاه بدین شرح می باشد: *بررسی نمودار جابلونسکی و انواع حالت های آسایش مولکول برانگیخته*اصول کلی فتو داینامیک تراپی*تبعیین مزایا و معایب فتوداینامیک تراپی*بیان شیوه های عملی بکارگیری نانوتکنولوژی در فتوداینامیک تراپی*معرفی نانوذرات فعال و غیر فعال از لحاظ عملکرد PDT و نحوه بکارگیری آنها*
ارسال به دوستان