دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
تور آشنایی با مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری برگزار شد
مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، تور آشنایی با مركز تحقيقات مراقبت هاي پرستاري را با همکاری و مشارکت این مرکز در روز 23 ارديبهشت ماه در محل مرکز تحقيقات مراقبت هاي پرستاري برگزار کرد.
مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، تور آشنایی با مركز تحقيقات مراقبت هاي پرستاري را با همکاری ومشارکت این مرکز در روز 23 ارديبهشت ماه با حضور 20 نفر از دانشجويان مقاطع مختلف مشغول به تحصيل در دانشگاه هاي علوم پزشکي عضو شبکه همکار در محل مرکز تحقيقات مراقبت هاي پرستاري برگزار کرد
از آن جا که دانشجويان شرکت کننده اکثرا در حال تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد و دکتري بوده و با توجه به اين که اکثر دانشجويان در حال انتخاب موضوع پايان نامه و تصويب پروپوزال در حوزه هاي موضوعات مرتبط با مراقبت هاي پرستاري بودند و نيز تمايل به انجام پژوهش هاي مستقل در حوزه هاي مرتبط با مراقبت پرستاري بودند، اعضای مرکز اطلاعات مفيدي در رابطه با فرآيند تصويب و انجام پروژه پژوهشي در مرکز تحقيقات به دانشجويان ارائه نمودند.همچنين مرکز تحقيقات مراقبت هاي پرستاري به عنوان اولين مرکز تحقيقات مراقبت هاي پرستاري که اقدام به برگزاري دکتراي تخصصي پژوهشي (Ph.D by Research) نموده است، اين دوره را به دانشجويان معرفي نموده و دانشجويان را از شرايط پذيرش دانشجو در اين دوره آگاه کرد. که در اين رابطه دانشجويان سوالات زيادي را مطرح و پاسخ ان توسط رئيس مرکز داده شد.از ان جايي که يکي از اهداف مهم مراکز تحقيقاتي توانمند سازي دانشجويان در زمينه انجام پژوهش مي باشد، برگزاري کارگاه هاي روش تحقيق يكي از روشهاي مناسب جهت دستيابي به اين هدف مي باشد براي دانشجويان توضيح داده شد. که در اين راستا گزارشي از کارگاه هاي برگزار شده و در حال برگزاري در مرکز تحقيقات مراقبت هاي پرستاري ارائه شد و دانشجويان درخواست برگزاري کارگاه هاي روش تحقيق و مقاله نويسي در محل مرکز تحقيقات مراقبت هاي پرستاري نمودند که تصميم گرفته شد که پس از نياز سنجي، طبق درخواست اکثريت و پس از انجام هماهنگي هاي لازم، اين کارگاه توسط اعضاي مرکز برگزار شود. در پايان به سوالات دانشجويان در زمينه انجام پژوهش پاسخ داده شد. پس از پذيرايي، از محيط فيزيکي و امکانات مرکز بازديد به عمل آمده و ضمن قدر داني از شرکت دانشجويان، به هر يک از دانشجويان مجموعه اي مشتمل بر بروشوري از فعاليت هاي مرکز به زبان فارسي و انگليسي و سي دي مجموعه کتب روش تحقيق هديه داده شد و به تداوم و حفظ ارتباطات دانشجويان با مراکز تحقيقاتي تاکيد شد.
ارسال به دوستان