دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1390/06/22 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 33
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

دانشجوی پزشکی تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران کسب دیدگاه پژوهشگرانه را از ثمرات المپیاد علمی دانشجویی دانست.

شيما شاه جويي، شرکت کننده حیطه علوم پایه از تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران، ايجاد انگيزه براي تلاش بيشتر، آشنايي با طرز تفكر محققان ساير كشورها و گسترش ديدگاههاي علمي را از تبعات مثبت اين رقابت ها خواند.

خانم شیما شاهجویی دانشجوی پزشکی شرکت کننده حیطه علوم پایه از تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران،  با اشاره به حضور خود در حيطه علوم پايه گفت: شركت در اين حيطه به من ياد داد كه در تحقيقات مربوط به رشته پزشكي به عنوان يك محقق فكر كنم. وي كسب ديدگاه پژوهشگرانه را از ثمرات المپياد علمي دانشجويي دانست و گفت : با حضور در حيطه علوم پايه با جديدترين زمينه هاي تحقيقاتي رشته پزشكي آشنا شدم. شاه جويي ضمن بيان تاثيرات مثبت برگزاري المپيادهاي دانشجويي گفت: با حضور در المپيادهاي داخلي، هيجان بسياري ميان دانشجويان براي رقابت و كسب پيشرفت هاي بيشتر بوجود مي آيد. وي در پاسخ به اين سوال كه "انگيزه ات براي شركت در المپياد چه بود؟" گفت: به هيچ وجه به فكر كسب مدال نبودم، بلكه براي يادگيري روش تحقيق و اين كه چگونه به عنوان يك محقق به موضوعات مختلف بنگرم در اين رقابت شركت كردم.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188153
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه