دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1392/12/28 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیک نوروزی مرکز پژوهش ها

پیک نوروزی مرکز پژوهش ها

امروز، آخرین روز کاری سال 1392 است. همیشه روز آخر حال و هوای دیگری دارد. فرقی هم نمی کند چند سال داشته  باشید یا چه کاره باشید؛ دانش آموز باشید، دانشجو باشید یا معلم. فقط ممکن است آنچه در ذهن ها می گذرد متفاوت باشد. من ترجیح دادم به مصداق «حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا» یک مروری به سالی که دارد تمام می شود بکنم. از آن قسمت که مربوط به مرکز پژوهش های علمی دانشجویی می شود، می دانم که خوب کار شده است ولی مطمئن هستم که می توانست بهتر هم باشد چرا که برای بهتر بودن هیچ حد و مرزی را نباید تصور کرد. فقط یک موضوع مانده که باید آن را به کمک هم حل کنیم و آن اینکه چطور می توانیم به بقیه بگوییم که «چقدر» خوب کار کردیم؟ اگر بتوانیم ملاکی برای این موضوع پیدا کنیم چند تا خوبی دارد: اول اینکه ملاک کار «خوب» ملموس می شود و می توانیم براساس آن برنامه های بیشتر و متنوع تری ترتیب دهیم و دوم اینکه می توانیم با ارزشگذاری کارها و برنامه ها بین آنها اولویت بندی کنیم. دوست دارم در این تعطیلات روی این موضوع بیشتر هم فکری کنید، اسمش هم شاید «پیک نوروزی مرکز پژوهش ها» باشد. سه تا کمپین برگزار کردیم. ملاک موفقیت این سه برنامه چه چیزهایی می تواند باشد؟ این برنامه های خوب را چگونه می توانیم با برنامه هایی که از جنس دیگر هستند مقایسه کنیم، مثلا یک کمپین موفق، به اندازه چند تا مقاله برای ایران عزیز می ارزد؟به رسم این روزها، برای تان ایامی خوش را آرزو می کنم و امیدوارم سال آینده برای شما و خانواده گرامی تان سرشار از خیر و برکت باشد. به امید دیدار –دکتراحمد رضا شمشیری
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189074
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه