دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1390/08/25 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه مقاله نویسی انجمن توسعه مطالعات و تحقیقات بالینی برگزار شد

انجمن توسعه مطالعات و تحقیقات بالینی کارگاه مقاله نویسی را با حضور اعضای انجمن و شرکت کنندگان آزاد در تاریخ 23 و 23 آبان ماه، در مرکزپژوهش ها برگزار کرد.

. در کارگاه دو روزه  مقاله نویسی که توسط انجمن توسعه مطالعات و تحقیقات بالینی وبا حضور اعضای انجمن و شرکت کنندگان آزاد برگزار شد، توانایی های لازم جهت نگارش یک مقاله خوب علمی قابل پذیرش در مجلات معتبر، آموزش داده شد و مدرس کارگاه در ابتدا به بیان اهداف کارگاه و ضرورت به دست آوردن توانایی نگارش علمی اقدام کرد.در ادامه کارگاه انواع مقالات، روش های پردازش ایده و نکات مورد توجه قبل از شروع به نگارش معرفی شد، سپس خانم اسماعیلی، مدرسی کارگاه به تدریس نحوه انتخاب و نگارش موضوع و اصول، نحوه نگارش و نکات مورد توجه داوران مجلات در هر قسمت از یک مقاله lا originaپرداخت.کارگاه شامل انواع کار گروهی در هر قسمت بود و شرکت کنندگان در طول کارهای گروهی موفق به نگارش یک مقاله علمی  تا پایان کارگاه شدند. نتیجه ی  نظر سنجی که از حاضرین پس از اتمام کارگاه به وسیله فرم های مخصوص نظر سنجی به عمل آمد، رضایت کامل شرکت کنندگان از مطالب و روند آموزش بود.قرار است به زودی ، در ادامه ی کارگاه فوق، کارگاهی با عنوان "چگونه مقاله منتشر کنیم" توسط انجمن توسعه مطالعات و تحقیقات بالینی برگزار شود تا شرکت کنندگان با روند انتشار مقاله خود در یک ژورنال علمی و مراحل آن آشنا شوند.انجمن توسعه مطالعات و تحقیقات بالینی می کوشد تا با برگزاری کارگاه های متنوع علمی- پژوهشی سهمی در آموزش پژوهش به پژوهشگران جوان و علاقه مند داشته باشد.   
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188234
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه