دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1390/12/07 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 63
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

کارگاه پروپوزال نویسی برگزار شد.

واحد دانشکده پزشکی(پردیس همت) مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، کارگاه پروپوزال نويسي را در روز پنج شنبه 4 اسفند ماه، به مدت 7 ساعت در سالن همايش هاي رازي برگزار کرد.

واحد دانشکده پزشکی(پردیس همت) مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، كارگاه پروپوزال نويسي را در روز پنج شنبه 4 اسفند ماه به مدت 7 ساعت در سالن همايش هاي رازي برگزار کرد. مدرسين اين كارگاه، خانم ها نيوشا اخوتيان، دينا رجبي فر و آقاي پورنگ بصير بودند. مباحث تدريس شده در اين كارگاه به شرح زير مي باشد: 1.       اهميت و ضرورت نگارش پروروزال 2.       شيوه تكميل جدول متغيرها 3.       عنوان، اهداف، فرضيات و سؤالات پ‍ژوهشي 4.       بيان مسئله، بررسي متون و فهرست منابع 5.       روش اجرا، جمع آوري داده ها و حجم نمونه 6.       جدول زمانبندي طرح 7.       ملاحظات اخلاقي و هزينه ها پس از تدریس هر مبحث، شرکت‌کنندگان با انجام کار عملی به مرور و تمرین آموخته‌های خود می‌پرداختند. کار عملی این کارگاه در قالب تدوین پروپوزال یک طرح فرضی بود. در پایان کارگاه، پروپوزال‌های نوشته شده توسط هر یک از شرکت‌کنندگان، به منظور بررسی و ارزیابی جهت اعطای گواهی شرکت در کارگاه، جمع‌آوری گردید.  مسئول برگزاري اين كارگاه، خانم پانيذ متقي بودند. 
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188363
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه